קידום אתרים ממומן
קידום אתרים ממומן, הוא בשמו השני PPC, להבדיל מקידום אורגני, מאפשר לדפי נחיתה ואתרים להגיע לדף הראשון מהיום למחר או אפילו מהיום להיום מרגע הקמת הקמפיין. לכן, בעלי עסקים רבים, מעדיפים אותו אל פני האורגני. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שבכל זאת, אחוז ההקלקות על התוצאות הממומנות נע בין 20-30 אחוז. כמו כן, שירות PPC, לא בהכרח יעלה פחות לבעל העסק שכן יש להזין סכום לטובת הקליקים וגם, להקים דף נחיתה ולשלם למקדם אתרים על ניהול הקמפיין. במקרים רבים, ההוצאה יכולה להיות גדולה יותר, באופן משמעותי, מההוצאה על האורגני. אבל אם הRoi טוב, או במילים אחרות, אם אתם עובדים עם מומחה מנוסה שיודע להפיק מקסימום מכל קמפיין, מדובר בהוצאה משתלמת מאוד.
תחילת העבודה דומה לקידום אתרים אורגני
כמו באורגני, כך גם בממומן, מתחילים את העבודה מחקר מילות מפתח כמה שיותר מעמיק ומקיף. בקידום ממומן, יש חשיבות רבה יותר לרלוונטיות קביעת הרלוונטיות של כל ביטוי, כי כאמור, כל קליק עולה כסף. לכן חשוב מאוד לסנן את רשימת המילים ולבדוק ביחד עם בעל העסק, עד כמה כל מילה רלוונטית ספציפית לו. יש להחליט מהן מילים אפקטיביות ומהן מילים שליליות.
מהן העליות של קידום ממומן
כל אחד, למעשה, יכול לנהל לעצמו קמפיין. יחד על זאת, גוגל משנים את המערכת מידי פעם, כך שלא תמיד זה פשוט לבעלי עסקים, במיוחד לא אלא שמורגלים לעבודה קבועה עם כלי שיווק ברשת. העלות מתחלקת בין גוגל ולבין מנהל הקמפיין. בעל העסק מחליט על התקציב שהוא מזין כאשר הוא לוקח בחשבון שלכל מילה יש עלות משלה וכל קליק מוריד מהתקציב. ישנם תחומים שבהם עלות המילה היא עשרות שקלים בעוד שישנם תחומים תחרותיים במיוחד כמו למשל רשלנות רפואית, שהקליק יעלה בהם יותר מ 100 ₪. בכל מקרה, בעל העסק מחליט על התקציב מראש. מנהל הקמפיין, מקבל את דמי הניהול מהלקוח. איך הם נקבעים? לרוב מחיר הניהול מחושב לפי 10-20 אחוז מהתקציב לקליקים או 1000 ₪ לחודש – הגבוה יותר. כמו בכל תחום אחר, יהיו כאלה שיגבו מחירים גבוהים יותר. ישתלם לשלם יותר במידה ומדובר במקדם אתרים מאוד מנוסה שמצליח להפיק את מירב התועלת מהתקציב. הרי יש הבדל בין תקציב קליקים של 5000 ₪ שמייצר הכנסות של 6000 ₪ ולבין תקציב של 5000 ₪ שמייצר הכנסות של 20 אלף ₪. בכל מקרה, מומלץ לעבוד עם מנהל קמפיינים שעבר את מבחן ההסמכה של גוגל.
הצד השלילי של הקידום הממומן
PPC יכול להיות מאוד מוצלח עם מנהלים אותו נכון, אבל צריך לקחת בחשבון גם את הצדדים השליליים שלו. כאמור, פחות מרבע מהמחפשים בגוגל, מוותרים במכוון על התוצאות הממומנות. כמו כן, ללא מעט משתמשים היום יש חוסמי פרסומות, כך שמראש הם לא רואים את המודעות. כמו כן, אחת התופעות המעצבנות ביותר, נגמרת ע"י מתחרים שמקליקים בכוונה על התוצאות כדי לבזבז קליקים. נכון, גוגל יכולים לזהות מתי מתבצעת פעולה זדונית וישנו גם החזר כספי, ובכל זאת, מדובר בנושא שלא פשוט להתמודד איתו.
האם PPC יתאים לכל עסק?
ישנם תחומים שבהם מדובר בנתיב שיווק מאוד יעיל ומשתלם, בעוד שישנם תחומים בהם התועלת מועטה יותר. כמו כן, העניין גם מושפע מאוד מאיכות ניהול ואנליזת הקמפיין. כל קמפיין חייב לעבוד ניתוח, מעקב ואופטימיזציה כי הוא מקבל ציון מגוגל. כך אפשר להוריד את עלות הקליק, לזכות ביותר חשיפות ובגדול פשוט לקבל יותר תמורת פחות כסף. קידום אתרים ממומן, זאת דרך נפלאה לבדוק את השטח לגבי קידום אורגני. כי אם ישנה הצלחה בממומן, לבטח תהיה הצלחה גם באורגני.
האם כדאי לעשות אורגני וממומן אצל אותו מקדם אתרים?
חשוב לבדוק את רמת המומחיות והניסיון שלו ב 2 התחומים כמו את רמת הזמינות שלו. לא אחת גילו בעלי עסקים שלאחר שהקמפיין עלה לאוויר, למקדם שלהם פשוט לא היה זמן לגעת בו והוא פשוט רץ מגלי לעבור שינויים והתאמות במטרה לייעל אותו. לכן חשוב לוודא שהמקדם לא עמוס ביותר מידי עבודה ושהוא מסוגל לעבוד גם עם ממומן וגם עם אורגני לאותו העסק. כמו כן, תמיד כדאי להעדיף הקמת קמפיין על היוזר של בעל העסק ולא של חברת קידום או מקדם כלשהו כך שתוכלו להעביר את הניהול שלו, בכל רגע שתרצו, למישהו אחר.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.