בניית קישורים
גוגל סורקת את הכמות הבלתי נגמרת של אתרי האינטרנט דרך מעבר מקישור לקישור. לכן, תהליך בניית הקישורים הן בתוך האתר והן מחוצה לו אל תוך האתר הוא חיוני לכל תהליך קידום אתרים. ישנם תחומים שעם מעט קישורים והרבה תוכן איכותי, ניתן להגיע למיקומים טובים. אבל בתחומים תחרותיים מאוד, לא ניתן להגיע לתוצאות טובות ללא אסטרטגיה של קישורים חזקים ואיכותיים.
עוד לפני בניית הקישורים חשוב להקפיד על נראות האתר, הבנייה וכמובן האופטימיזציה.
בהקשר לפוסט זה כתבתי מאמר על אופטימיזציה לאתרים שאולי תרצו לקרוא.
קישורים חיצוניים
כל מקדם אתרים שמקבל לידיו את האחריות לביצוע עבודת SEO לאתר, מתחייב גם לבנות קישורים חיצוניים לאתר הלקוח. ככל שהקישור מגיע מאתר אשר מדורג גבוהה יותר בגוגל, ככל שהאתר עצמו נחשב לאיכותי יותר בעיני גוגל, וככל שהוא מגיע מדף חזק יותר באתר, כך יש לו משמעות רבה יותר. החלפת הקישורים מתבצעת בהליך של "קח ותן" בין מקדמי אתרים. כל אחד שולח רשימת אתרים לשני והם מסכמים ביניהם על ההחלפה. איך יודעים אם האתר איכותי? ניתן לבדוק אותו דרך כלים המיועדים לבדיקת איכות האתר כמו מג'סטיק למשל. חשוב להתייחס לסמכות הדומיין, ציון הספאם שלו, לדעת איזו קישורים מובילים לאתר המקשר ועוד.
כמו כן, חשוב לבדוק האם מדובר באתר פעיל של בעל עסק או אתר תמיכה על מנת שההחלפה תהיה הוגנת.
על מה חשוב להקפיד כאשר בונים קישורים לאתרים?
-
- לספק מאמר ממנו יופיע הקישור – אם אתם מקבלים קישור מקטגוריה או דף הבית, זה בהחלט יכול להיות קישור חזק. הבעיה היא שיכול להיות שיצאו משם עוד קישורים לאתרים אחרים וכך כוחו של הקישור יהיה חלש יותר. לכן כדאי להקפיד להוציא קישור מתוך מאמר שתשלחו למקדם האתר ממנו יצא אך ורק קישור לאתר שלכם.
-
- להימנע מלופים מרובים – בעת החלפת קישורים חשוב להקפיד להוציא קישור מאתר X ל אתר Y ולהימנע מלהוציא בחזרה מאתר Y ל X. אפשר לעשות זאת פעם כמה פעמים בודדות במהלך השנה ורצוי שזה יהיה בין אתרים מרובי דפים. חשוב לשמור על אחוז נמוך של קישורים הדדיים כי פרופיל קישורים עמוס בלופים כאלה יכול להזיק לקידום האתר.
- גיוון בבניית הקישורים – חשוב להקפיד על גיוון בבניית הקישורים ע"י 2 האופנים הבאים:
-
- טקסט עוגן – אם תבנו רק על מילות המפתח המרכזיות של האתר, אתם בעצם עלולים להדליק נורה אדומה אצל גוגל כך שפרופיל הקישורים שלכם יראה מניפולטיבי ולא טבעי. הרי זה באמת לא טבעי לבנות קישורים על מילות מפתח. לכן חשוב לגוון. פעם על מילת מפתח, פעם על שם מותג, פעם לשלב פשוט את כתובת האתר, פעם על מילת מפתח עם מילות קישור או בתוספת עוד כמה מילים – העיקר להקפיד על גיוון.
- דפי אתר – בניית קישורים רק לדף הבית היא מתכון לאסון. הקפידו לבנות קישורים גם לעומק האתר. לקטגוריות, מאמרים וכל דף אחר שרלוונטי ומעשיר את הקריאה של הגולשים. הרי אתר לא מקדמים רק על דף הבית אלא גם על דפים פנימיים בהתאם למילות המפתח הרצויות.
להימנע מקישורים מרובים ממקור אחד – אין כל טעם לחזור ולבנות קישורים מאותם המקורות. תמיד כדאי להוציא קישור מדומיין שעדין לא מקשר אליכם. כך תהליך בניית הקישורים יהיה הרבה יותר אפקטיבי.
לשמור על קשר נושאי – קידום אתרים שחור עדיין לא נעלם מהעולם וניתן לראות פרילנסרים וחברות SEO מיישמות אותו על הלקוחות שלהם. מכיוון שלא תמיד קל להשיג קישורים, הבחירה הקלה היא לקשר מכל אתר שבא ליד, גם אם אין לו קשר נושאי. בניית קישורים בצורה זו עלולה לפגוע בהצלחת קידום האתר. קישור בין אתר של השכרת רכב לאתר של אינסטלטור – הוא קישור לא טוב ולא רלוונטי לאתר. הקפידו על קישורים מאותם נושאים או מנושאים שיש ביניהם קשר רלוונטי. ישנו קשר למשל בין אתר של קבלן שיפוצים למעצבת פנים. אבל בין אתר של רופא שיניים למעצבת – אין כל קשר.
אל תגזימו בכמות – לא רק איכות הקישורים משפיעה על קידום האתר אלא גם הכמות. אין כל סיבה לבנות עשרות קישורים בחודש, זה לא טבעי. 3-5 קישורים בחודש זאת כמות מכובדת ומספיקה. למען האמת, לתוכן ישנה משמעותי הרבה יותר גדולה בקידום האתר.
מעקב אחר הקישורים ונטרולן בעת הצורך
אם תרצו או לא, קישורים יבנו ע"י אחרים לאתר שלכם בכל מקרה. חלק באופן טבעי כי פשוט מישהו פתח אינדקס והחליט לעלות פרטי העסק שלהם לאתר שלו, חלק כי הם אהבו את התוכן שלכם והחליטו לקשר ויש גם את החלק הפחות נעים: מתחרים שירצו לזבל אתכם בקישורים ספאם כדי לפגוע בדירוג שלכם בגוגל. מצד אחד גוגל אמור להבין שאלה קישורים לא טובים ולהתעלם מהם, מצד שני, לא תמיד מה שנכון בתיאוריה, בא לידי ביטוי במציאות. מה עושים במצב כזה? מעלים קובץ הכולל את רשימת הדומיינים המקשרים לכלי ההתנערות מהקישורים שנמצא בתוך כלי מנהל האתרים. הקישורים אמנם לא ירדו מהאתרים, אבל כך גוגל ידע להתעלם מהם והאתר שלכם לא יפגע.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.