חקר מילות מפתח
אחת הפעולות הבסיסיות והראשונות שעושים בתחילת תהליך קידום האתר היא חקר מילות מפתח. בעזרת הכלים הייעודיים בודקים באיזה ביטויים משתמשים לקוחות פוטנציאלים בתחום מסוים על מנת לחפש אתרים ברשת. ישנם תחומים שבהם אפשר להגיע לרשימה ארוכה בעוד שבתחומים אחרים, נישתיים בעיקר, הרשימה יכולה להיות מצומצמת. קידום אתר ללא חקר מילות מפתח פירושו יציאה לדרך ארוכה בעיניים עצומות.
כך תעשו זאת נכון
מקדם אתרים שירצה לעשות חקר מילות מפתח, צריך להבין את מהות העסק, מי קהל היעד שלו, מיהם המתחרים המרכזיים ועל איזה ביטויים הם מקודמים. אחת הדרכים לעשות זאת היא לשלוח שאלון לבעל האתר שכולל, בין היתר, את השאלות הבאות:
- מהם הביטויים שעליהם אתה מעוניין להופיע בגוגל?
- מהם התחומים או השירותים הכי רווחיים שלך?
- מה מיוחד בעסק שלך?
- האם אתה מספק משהו שהמתחרים לא מספקים?
- מיהם המתחרים העיקריים שלך?
- האם ישנם נושאים שלא תרצה להופיע בהם בגוגל?
- האם ישנם נושאים מקבילים לתחום שלך במשם אפשר למשוך קהל מתעניין על הדרך?
לאחר קבלת התשובות אפשר להתחיל בחקר מילות המפתח. הלקוח צריך להיות מעורב מכיוון שלא תמיד המילים ברורות מאיליו. למשל במקרים רבים ישנם ביטויים הידועים בעיקר לבעלי העסקים והלקוחות שלהם כך שלא תמיד קל לגלות מהם. לא תמיד זה עולה בחקר מילות מפתח ולכן חשוב מאוד לעשות את המחקר בשיתוף בעל האתר. אין זה אומר שהוא צריך לעשות את המחקר פיזית אלא פשוט צריך לערב אותו במחשבות שלכם ובהתפתחות המחקר.
אז איך זה מתבצע בדיוק?
מומלץ להתחיל את הדרך באחד הכלים שמציגים את כל ההשלמות האוטומטיות שגוגל מציע בהתאם לביטוי המסוים שמקלידים בו. אחד הכלים היותר ידועים בתחום הזה הוא http://keywordtool.io. השתמשו בכמה שיותר ביטויים כדי לקבל כמה שיותר השלמות בגוגל. את הנתונים העתיקו למתכנן מילות המפתח של גוגל. שם יוצג נפח החיפושים הממוצע. במידע ואין לכם קמפיין פעיל בתקציב מסוים, תקבלו רק את טווח החיפושים הממוצע. במידה וקיים קמפיין – תוכלו לראות את המספר המדויק של נפח החיפושים.
השתמשו גם בכלי מנהל האתרים למחקר מילות המפתח
מעבר לנתונים שתקבלו מהכלים הנ"ל, חשוב להבין שישנם גם מילות מפתח שעובדות לפי טרנדים, עונות ולפעמים אפשר לראות גם איך ידיעה חדשותית יוצרת חיפושים חדשים. איך מגלים זאת? אפשר להשתמש בגוגל טרנדס אבל אחד המקורות החשובים ביותר להרחבת חקר מילות המפתח הוא כלי מנהל האתרים. חשוב מאוד שכל אתר יהיה מחובר לכלי זה. שם, באזור "ניתוח חיפושים", תוכלו לראות על איזה ביטויים האתר שלכם מופיע, כמה אנשים הקליקו על התוצאה שלו, מהו אחוז ההקלקות הממוצע וגם מהו המיקום הממוצע לפיכך. בלא מעט מקרים, אפשר לגלות שם ביטויים שלא עלו בחקר מילות מפתח, כמו למשל ביטויים ושאלות מאוד ממוקדות לפי נושא.
חקר מילות מפתח הוא אינו תהליך חד פעמי
אף אל פי שחקר מילות מפתח הוא תהליך שעושים אותו בתחילת הקידום, חשוב לרענן אותו מידי פעם. אחת הדרכים לעשות זאת, היא דרך "ניתוח חיפושים" בכלי מנהל האתרים. כמו כן, חשוב להבין שקידום אתר לפי ביטוי של 3-4 מילות מפתח – לא יתקרב לניצול הפוטנציאל שלו. מצד שני לא כדאי להתפזר על מאות ביטויים במכה. איך עושים זאת נכון? עובדים עם תוכן ארוך ואיכותי ומוסיפים עוד ועוד מילים בהדרגה לתכנית קידום. הצלחתם עם קבוצה אחת? הוסיפו עוד מילים. במינה מסוימת התהליך דומה לבישול, כלומר להוספה הדרגתית של חומרים תוך כדי בחישה.
קידם עם אסטרטגיה רווחית
לאחר שנעשה חקר מילות מפתח מעמיק, חשוב לבנות אסטרטגיה נכונה לקידום מילות המפתח. יש לחלק הקידום בצורה הבאה:
ביטויי מרכזיים – הביטויים עם נפח החיפוש הגבוה ביותר. כלומר הביטויים הכי תחרותיים שיביאו הכי הרבה תנועה. למשל: מצלמות אבטחה.
זנב ארוך – ביטויים פחות תחרותיים עם נפח חיפוש קטן יותר. לדוגמא: התקנת מצלמות אבטחה.
קידום מקומי – חשוב לקדם גם לפי ערים ואזורים במידה וזה רלוונטי לתחום שלכם. למשל התקנת מצלמות אבטחה בתל אביב. קידום מקומי הוא בעצם נגזרת של קידום ביטויים בזנב ארוך.
חשוב להבין: אל תשימו את כל הביצים בסל אחד. אם תקדמו רק את הביטויים המרכזיים אתם תפספסו תנועה איכותי מביטויים בזנב ארוך. מה גם שתוצאות הקידום יגיעו מהר יותר מביטויים פחות תחרותיים. גם שאלות הם חלק בלתי נפרד מקידום ביטויים בזנב ארוך.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.