כלי מנהל האתרים
ניתוח וניטור תקלות באתר הוא אחד הגורמים החשובים להגדלת ההמרות. כלי מנהל האתרים של גוגל, או באנגלית: Google Search Console, חייב להיות מחובר לכל אתר. חיבור האתר היא פעולה בסיסית הנעשית בשבוע הראשון לקידום האתר. בעזרת הכלי לא רק שניתן לעקוב אחרי מצב האתר, אלא גם ניתן לשפר בעזרתו את הקידום.
איך מחברים את האתר לכלי מנהל האתרים
קודם כל יש לפתוח חשבון בגוגל ואחר כך גם להיכנס לכלי מנהל האתרים. לחצו על "הוסף נכס", והדביקו את כתובת האתר בחלונית. לאחר מכן, יהיה עליכם לאמת את הבעלות על האתר. תוכלו לעשות זאת ע"י העלאת קובץ Html. ניתן גם להשתמש בשיטות חלופיות כמו תג HTML, לאמת דרך ספק שם הדומיין, דרך מנהל התגים של גוגל או ע"י הדרך הקלה והפשוטה ביותר: דרך גוגל אנליטיקס. ע"י אופציה זו גוגל יזהה את האימות של אנליטיקס וכך יאמת גם את כלי מנהל האתרים. שיטה זו לא תמיד עובדת ולכן יש לכם את האפשרות האחרות לאימות האתר.
כמה מהפונקציות החשובות ביותר של כלי מנהל האתרים
ניתוח חיפושים – בעזרת "ניתוח חיפושים", אליו ניתן להגיע לאחר לחיצה על תנועות חיפוש, ניתן לקבל את הנתונים הבאים:
- באיזה מילים האתר מופיע.
- כמה פעמים הוא הופיע.
- כמה פעמים משתמשים הקליקו על התוצאות שלו.
- ומה המיקום הממוצע פר מילה.
כמו כן ניתן לעשות סינון לפי ארצות, מכשירים ועוד.
מדובר באחת הפונקציות החשובות ביותר. כאשר מדובר באתר ותיק או לפחות אתר שקיים כמה חודשים ויש אליו תנועה, כדאי מאוד להשתמש בנתונים אלו במסגרת בתהליך חקר מילות המפתח. מדוע? מכיוון שגוגל לא מציגים את כל הנתונים על המילים. יתכן מאוד שתראו נפח חיפושים אפסי בכלי תכנון מילות המפתח, אבל בכלי מנהל האתרים, תראו שהאתר מופיע על המילים מאות פעמים. אתם תוכלו לזהות בעזרת הכלי, מילים שלא תכננתם לקדם אך האתר בכל זאת מופיע עליהם ויש לו מספר הופעות, ומכאן והלאה לקדם אותן למקומות גבוהים יותר.
קישורים נכנסים – מעקב אחר קישורים נכנסים הוא קריטי. במקרה שנבנים אליכם קישורים רעים בכוונה, תוכלו לזהות אותם ולנטל בעזרת פונקציה נוספת – הכלי להתנערות מקישורים. כמו כן, תוכלו לראות בכלי אלו קישורים המקדם שלכם בונה במקרה והוא מסרב לשלוח לכם דו"ח עבודה הכולל את כל הקישורים שנבנים במהלך הקידום. תוכלו לבדוק מאיזה דף באיזה אתר מגיע הקישור. חשוב לבדוק אחת לכמה שבועות שאין קישורי ספאם לאתר. אומנם גוגל אמור לדעת להתעלם מהם, אבל לא תמיד זה עובד.
פעולות ידניות – כל אתר נבדק ע"י האלגוריתמים של גוגל ובמידה והאתר מלא בספאם או מקודם בצורה שחורה, הוא עלול להיענש ע"י האלגוריתמים. אבל לפעמים האתר נבדק גם ידנית ע"י עובדי גוגל, מה שיכול להוביל לענישה ידנית ולא אלגוריתמים. אם זה קורה, תוכלו לגלות זאת שם. כמו כן, לפעמים עובדי גוגל שולחים אזהרה בהודעה דרך כלי מנהל האתרים וכך מתאפשר לבעל האתר לתקן את הבעיה ולהימנע מעונש. אם לא תחברו את כלי מנהל האתרים לאתר, אתם למעשה מוותרים על ערוץ התקשורת הזה עם גוגל.
סריקה
בקטגוריה זו תוכלו לבדוק שגיאות סורק כולל בעיות כמו דפי 404 הן בגרסת המובייל והן בגרסת המחשב השולחני וגורמים החוסמים את האתר לסריקה. כמו כן ניתן לבדוק מה חסום ע"י Robot.txt, לקבל סטטיסטיקה על סריקה ולשלוח את האתר עצמו או דף ספציפי לסריקה לגוגל וכך לנסות לאתר עוד תקלות או פשוט לזרז את הסריקה במקרה הצורך.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.