קידום בגוגל: טיפים שיביאו אתכם למקום הראשון בגוגל
כל אחד המקים אתר אינטרנט לעסק שלו, מיד שומע עד כמה חשוב לפרסם את העסק באינטרנט. יועצי פרסום ממליצים לפרסם בגוגל, לעשות קידום בגוגל ואפילו להגביר נוכחות ברשתות החברתיות. כל זה על מנת למקסם את כמות הלקוחות המגיעים לעסק דרך האינטרנט. אחד הערוצים הפופולריים היום הוא ערוץ של קידום בגוגל או קידום אורגני בגוגל.
מרגע שאתר האינטרנט של העסק מוכן ומופיע באינטרנט ניתן להתחיל לקדם אותו בגוגל ולהכניס עוד ועוד גולשים. אז מהם הטיפים הטובים ביותר בנושא קידום בגוגל? המשיכו לקרוא וקבלו את כל התשובות.
מס' טיפים…
מהו קידום בגוגל?
קידום אורגני בגוגל הוא תהליך בו האתר שלנו מופיע באזורים הטבעיים בגוגל (אזורים לא ממומנים). בערוץ פרסום זה לא משלמים ישירות לגוגל, בה מופיע הפרסום אלא משלמים לאיש מקצוע המכיר את שיטות העבודה ומכיר את האלגוריתם של גוגל. קידום בגוגל הוא תהליך לטווח ארוך אשר במהלכו האתר מופיע על ביטויים רלוונטים, דרכם מגיעים גולשים לאתר.
בנו אתר במערכת WordPress
אחת המערכות הידידותיות ביותר היום בעיניהם של מנועי החיפוש היא מערכת ה- WordPress ולכן מומלץ לבנות אתר במערכת זו. מנועי החיפוש מאד אוהבים מערכת תוכן זו וכן היא נחשבת מאד ידידותית למשתמשים בה (עורכי תוכן, מנהלי אתר וכדומה). WordPress היא מערכת בניית אתרים עם קוד פתוח המאפשרת ביצוע שינויים באתר בצורה פשוטה מאד ישירות בקוד האתר, בעזרת תוספים, שימוש בוויג'טים וכדומה.
חיבור למערכות גוגל – Google Analytics ו- Search Console
חיבור למערכות הניטור של גוגל עוזרות להבין מהם הנתונים של האתר. שתי מערכות אלו הן הכרחיות לניטור נכון ומדוייק של האתר כאשר לכל אחת מהן יש מטרה או שימוש ייעודי לה.
Google Analytics – מערכת זו עוזרת לנו לנתח נתונים באתר, זמן שהייה של גולשים, כמות ביקורים באתר, עמודים פופולריים, מקורות הגעה לאתר וכדומה.
Search Console – מערכת העוזרת לנו לראות איך גוגל רואה את האתר. המערכת מנטרת תקלות, שגיאות, פיצ'רים טכנים וכדומה.
השקיעו בתגיות Meta נכונות
תגיות Meta הן התגיות הראשיות שמנועי החיפוש סורקים באתר. תגיות אלו עוזרות למנועי החיפוש להבין מהו נושא האתר ואת הרלוונטיות שלו. ללא תגיות אלו מנועי החיפוש יסרקו את האתר על ביטויים שגויים או לחילופין האתר לא יוצג בכלל בגוגל.
חשוב להשקיע מחשבה בתגיות אלו מאחר ובסופו של דבר הן אלו שמראות למנועי חיפוש את הביטויים המקודמים באתר.
עדכנו תוכן באופן קבוע
אחד הפרמטרים הראשיים שעוזרים למנועי החיפוש להבין באיזה אתר מדובר הוא התוכן. על מנת לעזור למנועי החיפוש לסרוק את האתר חשוב להוסיף בו תוכן באופן קבוע כגון כתבות, מאמרים, תמונות, סרטוני וידאו, שאלות ותשובות וכדומה. ככל שיהיה באתר יותר תוכן כך האתר יגדל ומנועי החיפוש יתנו לו עדיפות על פני אחרים.
לסיכום
קידום בגוגל הוא תהליך לטווח ארוך שבסופו האתר שלכם הופך לנכס יציב המוצג בגוגל בתוצאות גבוהות. קידום בגוגל יכול לעשות מהפך בעסק ולהביא כמות תנועה גדולה יותר בעלות הנחשבת יחסית זולה לשוק הפרסום.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.