מה עדיף: שיווק בפייסבוק או קידום אורגני?
לפני קצת יותר מעשור, עולם השיווק חטף זעזוע שהגיע בעקבות עלייתן של הרשתות החברתיות. מי שהיה אחד השחקנים הבולטים ביותר כבר בהתחלה, זו כמובן הרשת החברתית פייסבוק. עד היום פייסבוק נשארת במרכז ומשמשת לא רק בתור רשת חברתית מאוד פופולרית שאנשים מבלים מספר שעות ביום בגלישה בה, אלא גם כאחד מכלי הפרסום העוצמתיים ביותר.
שיווק בפייסבוק
פייסבוק השפיעה על הדרך והאופן שבהם כל אחד מאתנו גולש באינטרנט, כאשר היא משמשת לא רק חברים ובני משפחות ומאפשרת להישאר מעודכנים, אלא היא גם נותנת במה לעסקים ומותגים שרוצים להגיע ישירות אל הלקוח. בתחילת הדרך, שיווק בפייסבוק נעשה על ידי פרסום סטטוסים, על מנת שיופיעו על הקיר של הגולש וימשכו את תשומת ליבו, בתקווה שגם יתעמק בעדכונים שהוא מקבל ובסופו של דבר יתפתה ויגיע לבית העסק, או שירכוש את המוצר המשווק.
בניגוד לדרך הפשוטה בה דברים פעלו לפני עשור, כיום ישנם נתונים נוספים מעבר לכמות העוקבים אחר העמוד המקצועי, שישפיעו על ההצלחה של הפרסום והשיווק בפייסבוק. האלגוריתם של פייסבוק פועל כיום באופן שמחייב מהגולש להיות אקטיבי, על מנת שיקבל עדכונים באופן שוטף מהעמודים אחריהם הוא עוקב. כל גולש יכול לבחור את רמת החשיפה שהוא מעניין לקבל מכל עמוד שהוא עוקב אחריו, כאשר עמודים שבהם הוא נוטה לבקר יותר יופיעו בפיד שלו כמעט תמיד.
ברגע שלא מתקיימת שום אינטראקציה עם הדף שאחריו עוקבים מעבר לעובדה שעושים לו לייק, ככל הנראה רובם המכריע של העדכונים כלל לא יגיעו לפיד של העוקב.
קידום ממומן לצורך שיווק בפייסבוק
הקידום הממומן בפייסבוק אידיאלי עבור עסקים שמעוניינים להתמקד במטרות ספציפיות כגון הפניית לקוחות לקטגוריה מסוימת של מוצרים או הגדלת מכירות. כאשר השיווק בפייסבוק נעשה באופן ממומן, יש ביכולתו לפנות לקהל יעד מאוד ספציפי על פי קריטריונים מגוונים שניתן להגדיר, כמו אזור מגורים, תחומי עניין, גיל, מין ועוד. ניתן לעשות שימוש בשיווק ממומן לצורך צבירת לייקים נוספים לעמוד העסקי שלכם, אבל זה יכול להוביל אתכם למקום שתתקשו לייצר עוקבים באופן אורגני יותר.
קידום ממומן בפייסבוק נגיש יותר וידידותי למשתמש בהשוואה לקידום בגוגל, כיוון שלא נדרשת הבנה טכנית וניתן להשקיע כסף בהדרגתיות. ישנם גם המון כלים ותוספים בהם ניתן להשתמש כדי להפוך את השיווק בפייסבוק ליעיל יותר כאשר הוא ממומן, על מנת שתוכלו גם לנתח בצורה יותר טובה את התוצאות לקראת הפעם הבאה שבה תשקיעו כסף בקידום.
קידום אורגני
כיום, אין עדיין מנוע חיפוש שמשתווה לגוגל. עבור רובנו המוחלט, גוגל מהווה את הפלטפורמה אליה אנחנו פונים כאשר אנחנו מחפשים עסקים בתחומים מסוימים, לצד שירותים ומוצרים ספציפיים. כתוצאה מכך, מגיע נושא הקידום האורגני, שיש לו חשיבות רבה לצד שיווק בפייסבוק. למעשה ניתנת לנו כאן האפשרות לפנות ללקוחות פוטנציאליים, כאשר הם עוסקים בחיפוש אחר הפתרונות והמוצרים שיש לנו להציע להם.
השימוש בקידום אורגני בגוגל מאפשר לנו לעבוד ללא מגבלה, במסגרת האתר שאותו אנחנו מקדמים, בניגוד לדפים עסקיים בפייסבוק שדורשים עבודה במבנה קבוע. באמצעות קידום אורגני תוכלו למקד כל חלק באתר שלכם במילות מפתח שונות, לעומת המקום המוגבל שניתן לנו בפייסבוק שלא נותן לעשות את עבודת המיקוד באותה הפשטות.
מה האופציה הטובה יותר?
על השאלה של העדיפות בין קידום אורגני בגוגל לשיווק בפייסבוק, קשה לענות בכלליות. אתם בתור עסק, צריכים לבחון את המטרות שאתם מנסים להשיג, על מנת שתוכלו להבין מה הכלי שהכי נכון להשתמש בו לכל מטרה. הפייסבוק יאפשר לכם להישאר בקשר עם הלקוחות באמצעות פוסטים שתעלו, לעומת קידום אורגני שיתאים לעסקים שרוצים להגיע ישירות אל הגולש הממוצע באמצעות מיקוד של מילות מפתח.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.