יחס המרה
מיקומים בגוגל אינם מהווים את הגורם החשוב ביותר להמרות כאשר מדברים על קידום אתרים. בהחלט יתכן שיהיה אתר במקום הראשון אבל יחס ההמרה שלו יהיה מאוד נמוך. אפילו הרבה יותר נמוך מכל אתר אחר בדף הראשון. לכן חשוב לשפר את יחס ההמרה במקביל לקידום האורגני של האתר.
מהו בדיוק יחס המרה
הכוונה היא למשתמשים שנכנסו לאתר וביצוע בו פעולה כמו רכישה, הקלקה על פרסומת, הרשמה לניוזלטר, יצירת קשר טלפוני ועוד. בעל האתר, או מקדם האתרים, קובע מהי המרה. בעוד שבאתר מסוים יחס המרה יכול להיות יצירה קשר טלפונית בלבד, באתר אחר יחסי ההמרה יהיו יצרת קשר טלפוני + הזמנת שירות או רכישה.
איך עוקבים אחרי יחסי ההמרה
בעזרת גוגל אנליטיקס ניתן למדוד לא רק כמה אנשים נכנסו לכך דף ומוצר באתר אלא להגדיר יעדים ספציפיים וכך לספור את כמות ההמרות. למשל בכל פעם שנפתח דף "תודה" לאחר רכישת מוצר, פעולה זו נמדדת דרך הגדרת היעד של גוגל אנליטיקס וכך אפשר לדעת בדיוק כמה אנשים רכשו מוצרים או שירותים בפרק הזמן הנתון. כך אפשר למדוד את יחסי ההמרה. הגדרת האיכות ליחסי המרה משתנים בין נושא לנושא. ישנם תחומים בהם 2-3 המרות בחודש יחשבו להצלחה מסחררת. למשל כאשר מדובר במוצרים יקרים במיוחד שלא כל אחד זקוק להם. לעומת זאת, ישנם תחומים שאם אין עשרות המרות מידי יום – זהו כישלון חרוץ.
מה משפיע על כמות ההמרות?
- אמינות – אם האתר לא משדר אמינות ומקצועיות בעיני הלקוח, יחס ההמרה שלו יישאר נמוך מאוד ובמיוחד כאשר מדובר באתרי e commerce.
- קניה בטוחה – חשוב מאוד להקפיד על הבלטה המבטיחה שהרכישות באתר הינן מאובטחות. מעבר לכך, אחד הסממנים הוא אתר ב HTTPS. מומלץ בכל מקרה לעבור לפרוטוקול הזה גם אם אין רכישות או איסוף פרטים דרך האתר.
- חווית משתמש טובה – אם האתר שלכם מבולגן, ההיררכיה לא טובה ואין ללקוח מושג מה אתם מוכרים או מציעים – סביל להניח שהוא יברח ממנו יותר מהר מאשר שנכנס אליו.
- הקידום האורגני שלו – ככל שהאתר ממוקדם גבוה יותר בגוגל על כמה שיותר מילים, כך יחסי ההמרה שלו צפויים להיות גבוהים יותר. אך כאמור, זהו לא הפקטור היחיד והמכריע, אם שאר הפקטורים הקודמים אינם קיימים – למיקומי האתר לא תהיה כל משמעות.
איך אפשר לשפר את אחוז ההמרה?
מלבד ניתוח התנהגות המשתמשים בגוגל אנליטיקס דרך בדיקת המסלול שהמשתמשים עושים באתר וכמות הכניסות, חשוב לשים לב גם לפרטים הבאים:
- אחוז נטישה – יש לשאוף לאחוז נטישה כמה שיותר נמוך. אם למשל באתר שלכם ישנם 90 אחוזי נטישה, הוא יהיה רחוק מלייצר יחסי המרה טובים ולכן, ככל הנראה, חווית המשתמש שלו ממש לא טובה או לא מתאימה לתחומו.
- אחוזי הקלקות – דרך כלי מנהלה אתרים ניתן לראות את אחוזי ההקלקות על תוצאות האתר שלכם בגוגל. כדי להשיג יחס המרה טוב, צריך לשאוף לשפר את אחוז ההקלקות. בכלי מנהל האתרים ניתן לראות מיקומים ממוצעים, כמות הופעות ואחוז הקלות. מהו אחוז הקלקה טוב? גם זה יכול להשתנות מתחום לתחום.
- פופאפים – חשוב מאוד לזהות מה גורם לאנשים לנטוש. לא הצלחתם? אפשר לנסות לגרום למשתמשים לשקול שנית. איך? ע"י הקפצת פופאפ שמכריז על מבצע רגע לפני שהוא נוטש את עגלת הקניות.
- העזרות במומחה UX או UI – מומחים אלו יכולים לזהות בקלות את הבעיות באתר ובכך להפוך את חווית המשתמש להרבה יותר טובה. אפשר גם להתייעץ בנוסף עם יועץ SEO מנוסה ולבקש ממנו לקבל חוות דעת על האתר שלכם.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.