בניית קישורים – איזה דרכים יש? מהי חשיבות הבנייה?
אחת הדרכים החשובות, ואולי החשובה ביותר, לקידום אתרים היא באמצעות בניית קישורים חיצוניים. אלו חשובים במיוחד באתרים שפועלי בתחומים תחרותיים. חשיבות בנייתם רבה מאוד ואפילו קריטית בגלל שכל אתר המתחרה באחר חייב להיות מקודם באופן היעיל ביותר כדי להשיג את מרבית תשומת הלב האפשרית מהגולשים. בנייתם מחייבת ידע וניסיון רב, וכן, התעדכנות קבועה בשירותי גוגל בתחום, שכן, שיטות הפרסום באינטרנט נמצא בהתפתחות מתמדת ובכלל זה השינויים באלגוריתמים האחראים לקישורים הנ"ל. יש צורך לבחור תמהיל נכון של קישורים, גיוון מתאים, קצב בנייה נכון ולא מוגזם שלהם וכמובן, איכות. יש צורך לבנות פרופיל קישורים חזק ואופייני שיסייע להתמודדות האתר מול מתקפות כנגדו כגון אלו של מתקפות ספאם ואחרות שעלולות להזיק לו.
קישור איכותי חייב להבנות בצורה נאותה על מנת שיביא ללקוח את התוצאות המקוות. מבחינים בשני סוגי קישורים: אלו שמחייבים אישור של הלקוח ואלו אשר מאושרים אוטומאטית. בין הקישורים המאושרים אוטומאטית ניתן למנות כאלו שנכתבו על ידי פוסטים אורחים שבסופם יש חתימת המפרסם וקישור לאתר. אלו יעילים כאשר הם מגיעים במינון נמוך ולא בכמות מופרזת. אחרים יכולים להגיע מתוך פורומים ולא תמיד הם יעילים ואפקטיביים. יש קישורים שמגיעים מתוך אינדקסים כללים או ייחודיים. בלוגים, אתרי תמיכה, אתרי ידיעות, רשתות חברתיות, אתרי מאמרים ועוד.
דרך אחרת להשגת קישורים היא באמצעות רכישתם, או החלפתם במסגרת שיתוף פעולה בין עסקים או במסגרת אחרת שבה יש יותר משני אתרים השותפים להסדר. אחרים הם קישורים שניתנים על ידי משרד יחסי הציבור שמייחצן את העסק, יש כאלו שמגיעים דרך ויקיפדיה ואתרים דומים ועוד. לעומת כל אלה, הקישורים היעילים ביותר הם הקישורים הטבעיים אשר נעשים בשיתוף פעולה עם הלקוח, מחייבים אישורו ואשר מגיעים יחד עם תוכן איכותי. אלו הם קישורים אשר מותאמים בצורה מושלמת לפעילות העסק ויכולים לגרום לגולש להגיע לאתר המבוקש. ניתן להפוך אותם למעניינים ואטרקטיביים מאוד ולכאלה אשר ימשכו את עינו וליבו של הקורא. יש צורך להפיץ את התוכן בדרכים הנכונות כדי להפיק מהם את המרב.
בניית קישורים טבעיים יעילה מסתמכת על אנקורים טבעיים, ובמילים אחרות: בשימוש במילים שבהם מדברים בצורה חופשית וטבעית. אלו יוצרים הזדהות מלאה עם הקורא. את הקישורים רצוי לשלב במאמר ייחודי השייך לאתר עצמו או בסדרת מאמרים קשורים ועוקבים על אותו נושא. גם קישורים המתפרסמים בפורומים מתאימים יכולים לבצע את עבודתם והגולשים יסתקרנו לגביהם. הם ילחצו על מילות המפתח בדרך לאתר שעומד מאחריהם. לכל האלמנטים הללו ואחרים נוספים יש חשיבות רבה שאת מידתה יודע לכמת מומחה לתחום קידום אתרים. מומלץ להתייעץ עימו וגם להיעזר בו כאשר באים לקדם את האתרים באמצעות קישורים ובאמצעים אחרים. קידום טוב מביא לחשיפה רבה ומכאן הדרך תהיה קצרה יותר למכירות.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.